Saturday 9 November 2013

Anda Obes? Anda Ingin Kurus?

Assalamualaikum..

Sekarang ni nampak ramai org tengah obses dengan pil-pil kurus dan nak kurus dengan cepat. Alhamdulillah, ramai yang dah sedar dengan masalah kesihatan yang akan dihadapi akibat obesiti ni. Apa penyakit yang boleh dapat kalau anda adalah termasuk di dalam golongan obesiti???

  • Diabetes type-2 (kencing manis) - Risiko diabetes meningkat dengan tahap dan tempoh obesiti berkaitan dengan seseorang yang mempunyai lemak berlebihan di sekeliling beliau / pinggang dia , (badan berbentuk epal)
  • Tekanan darah tinggi (hipertensi ) - Tekanan darah tinggi adalah perkara biasa di kalangan orang dewasa yang obes. Risiko mendapat tekanan darah tinggi juga lebih tinggi di kalangan mereka yang gemuk yang berbentuk epal ( obesiti ) berbanding dengan orang-orang yang (pengagihan lemak terutamanya di punggung dan paha ) berbentuk pir.
  • Kolesterol tinggi
  • Strok
  • Serangan jantung - Satu kajian bakal mendapati bahawa risiko untuk mendapat penyakit arteri koronari meningkat tiga hingga empat kali ganda di kalangan wanita yang mempunyai BMI lebih daripada 29. Satu kajian Finland menunjukkan bahawa bagi setiap 1 kilogram (2.2 paun) peningkatan dalam berat badan , risiko kematian daripada penyakit jantung koronari meningkat sebanyak 1 %. Pada pesakit yang sudah mengalami serangan jantung , obesiti dikaitkan dengan kemungkinan peningkatan serangan jantung kedua.
  • Lemah jantung 
  • Kanser - Obesiti telah dikaitkan dengan kanser kolon di kalangan lelaki dan wanita, kanser rektum dan prostat pada lelaki, dan kanser pundi hempedu dan rahim di kalangan wanita. Obesiti juga boleh dikaitkan kanser payudara , terutamanya di kalangan wanita menopaus. Tisu lemak adalah penting dalam pengeluaran estrogen , dan pendedahan yang berpanjangan kepada tahap estrogen meningkatkan risiko kanser payudara.
  • batu karang
  • Gout dan artritis gout - radang di bahagian sendi
  • Osteoartritis ( radang tulang ) - daripada lutut, pinggul, dan belakang yang lebih rendah
  • Tidur berdengkur

Ada pepatah pula menyatakan "we are what we eat"







Adakah anda tahu pengambilan pil-pil kurus tanpa mengetahui kesan buruk untuk jangka masa pendek dan panjang boleh mengakibatkan KEMATIAN akibat kegagalan fungsi hati?? 

Pilihlah produk-produk kurus yang tiada kesan sampingan dan terbukti dari bahan semulajadi. Saya pilih SHAKLEE. Anda pula bagaimana?


Haa. Nak tahu apa set slim shaklee yang HOT sangat tu? Meh kita tengok post yang akan datang nanti! Tunggu..... :D

4 comments:

  1. Ms jugak consume SHAKLEE slimming set.. Ms makan alfafa+ lecithin

    ReplyDelete
  2. mcm mne setakat MS? ok tak? bape lama dah amik set slim tu?

    ReplyDelete
  3. Salam. Saya blogwalking sini dan follow awak :)
    Btw nak mintak tolong like link di bawah ni ^^

    https://www.facebook.com/aishah.fafa/posts/550188008409273
    Terima kasih sudi tolong :)

    Awak suka join contest / giveaway / segmen di blog atau facebook tak ? Kalau ya, jom singgah blog saya sambil usha banyak giveaway menarik dengan tawaran hadiah yang sangat awesome !

    Selalu-selalulah jenguk blog saya dan follow / bloglist untuk tengok update giveaway yang terbaru. Tiada paksaan hihi :)

    King Of Contest - http://twinkleeestar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. heee.. teman suka buah.. =)

    haa.. ada blog rupanya yea.. ok.. dah letak dalam entri shawl teman tu.. hee..=)

    ReplyDelete