Sunday 16 March 2014

3rd - 7th Day CABARAN MARCH: Hari Bekerja / Sekolah / Kelas

Assalamualaikum w.b.t.

Sorry! Baru update blog. Busy dengan last week Ortho posting. Kena buat report bagai. Huhu.

Ok, untuk hari ke-3 hingga hari ke-7, menu diet tetap sama (Sapa yang tak tahu lagi boleh klik link di sini). Tapi nak cerita sikit portion makanan tengah hari (lunch) yang saya ambil setiap hari. Tapi kadang-kadang makan nasi je muak juga kan? Hehe. So boleh la tukar makan makanan yang lain kalau anda jenis macam saya, jemu kalau makan benda yang sama je tiap hari.

Contoh portion makanan tengah hari saya:


Carbs: 1/2 senduk Nasi
Protein: 1 ketul Ayam
Fiber: Sayur bayam



Kenyang ke tak? Kenyang la dah melantak sayur punya banyak. Istilah "berhenti sebelum kenyang" haruslah dipraktikkan. Bukan apa, kalau kenyang sangat mesti lepas tu tak boleh nak focus dekat kelas / tempat kerja kan? Anda akan rasa mengantok dan hilang focus. Makan terlampau banyak juga tidak baik untuk penghadaman tau. Jaga la usus anda. Lama nak guna tu. :)

Semoga post ini bermanfaat untuk semua yang ingin turunkan berat badan.

p/s: sebenarnya dah rasa inch loss. Tapi takut nak timbang. Tunggu akhir bulan nanti la. Hee~



Wirdatul Ainna

SID : 908531

SMS / whatsapp / viber / wechat : 0129731595





Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dan mendapatkan khidmat nasihat selepas pembelian? Sila hubungi saya di nombor 0129731595.  Jika anda berminat untuk menjadi pengedar sah Shaklee, anda boleh hubungi saya untuk pemprosesan pendaftaran ahli dibawah saya. Atau sekiranya anda berada berhampiran mana2 cawangan Shaklee, anda boleh gunakan ID saya [908531] untuk membeli produk Shaklee atau daftar ahli secara walk in, dan anda akan diberikan bimbingan daripada saya.



2 comments:

  1. 안녕하세요~ HI~ this is Twinscraftlife! please visit our blog shop! we sell various cool handmade stuff!! 꼭 오세요~~^^
    twinscraftlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. CN follow sini 178 dari segmen http://www.cekgunorazimah.com/2014/09/giveaway-saya-nak-vitamin-shaklee-rm500.html

    ReplyDelete